2,655 млрд грн зібрали фільми в українському прокаті 2019 року. З них 184 млн грн – касові збори вітчизняних стрічок.

Найуспішнішою українською прем’єрою став історичний бойовик “Захар Беркут”. Зібрав 35,5 млн грн. На другому місці комедія “Свінгери 2” – 14,3 млн грн. На третьому історична драма “Ціна правди” – 9,6 млн грн.

“35 українських стрічок вийшли у прокат протягом року. Значна частина з них стали середнячками. Але нового прориву поки що не сталося, – каже медіаексперт Артем Вакалюк. – 2019-го “Захар Беркут” став єдиною картиною з понад 20-мільйонними зборами, але до національних рекордів “Я, ти, він, вона” – 71 млн грн – і “Скаженого весілля” – 54,9 млн грн – не дістався. 2017-го два фільми зібрали більш як 20 млн, 2018-го — шість.

2019-го була безпрецедентна кількість українських релізів. Але трохи непродумані рішення продюсерів із датами випуску. За все літо у нас вийшла єдина стрічка – “Поліна і таємниця кіностудії”. Не сильно гарно заробила, але півтора мільйона гривень було. І більше нікого взагалі, починаючи з травня. А от протягом жовтня-грудня по три релізи на один день”.

“Маємо чітко розуміти, що є кіно глядацьке і є фестивальне. І до них мають бути абсолютно різні підходи й очікування у прокаті, – говорить виконавча директорка Української кіноакадемії Анна Мачух. – Наприклад, “Я, ти, він, вона” і “Донбас” – обидва фільм якісні, кожен по-своєму. Але якщо перший — чітко глядацький, то другий — фестивальний. Якраз саме у таких фільмів, як “Донбас” і “Додому”, має бути державна підтримка у прокаті.

“Ми знаємо, які фільми найбільше підтримує аудиторія в її масовості, – каже директорка київського кінотеатру “Жовтень” Людмила Горделадзе. – Найбільші в Україні фільми — це “Я, ти, він, вона” і “Скажене весілля”. Питання в тому, чи таку аудиторію, яка на них була, ми маємо задовольняти? Тому що на майбутнє ми отримали вже від міністра культури Володимира Бородянського таку думку, що кіно має бути госпрозрахунковим. Тобто вкладення мають повертатися. Цю тезу треба обговорювати. Чи треба нам робити таке кіно, яке на українському ринку має найбільшу віддачу? Чи треба робити просто кіно, яке має віддачу, але на різних ринках? Коли продюсер виходить на пітчинг, має думати не тільки про глядача в кінотеатрах, а й про ширшу аудиторію. Вона може бути на стрімінгових сервісах і на інших платформах. І це має бути кіно локальне, тому що воно вже має дуже високу цікавість на світовому ринку. Тобто треба думати про віддачу – і фінансову зокрема – проекту взагалі. Розраховувати на його просування у світі”.

Касові збори українських фільмів протягом останніх шести років:

2014-й – 19 млн грн;

2015-й – 43 млн грн;

2016-й – 79 млн грн;

2017-й – 77 млн грн;

2018-й – 198 млн грн;

2019-й – 184 млн грн.

Джерело: gazeta.ua